Zo, nu we even de aandacht hebben: op het Audiforum is door de huistuner/onderhoudsspecialist een opmerkelijke ontdekking gedaan. Bij de dubbelzijdige Brembo klauwen (2, 4 of 8 zuigers, bijvoorbeeld) zoals geleverd op vele Audi S/RS modellen, maar ook op de 159 2.4JTDm bijvoorbeeld kan er verborgen roestvorming optreden op de verbindingsbrug tussen de linker- en rechterzuigerrij.
Normaal zit er op elke klauw een verbindingsbrug.
Bij het hard op de rem trappen (extreme druk) kan de roestvorming de buis doen breken, waardoor je je remdruk verliest. Gebeurt dit op beide klauwen, dan is je kruislings verbonden systeem alle druk kwijt!
De buis ziet er op het eerste gezicht keurig uit. Echter, onder de rubberen beschermingshoes treedt de roestvorming op. Het loont dus de moeite om hier naar te laten kijken!
Originele tekst op het Audiforum:
Dit is de 2e keer dat we dit zien bij een Brembo remklauw zoals die vaak op de S/RS modellen gemonteerd zijn, een leiding van de linker naar de rechterkant van de remklauw (dus 2 per as, meestal voor) die volledig doorrot onder een rubber beschermsok omdat er vocht achter blijft staan, de leiding zelf ziet er dan nog perfect uit naast die sok, geen spoortje twijfel.
Laat deze rubberen hoes door je garage wegsnijden en de leiding controleren, of doe het zelf, of kom bij ons. Dit lek zorgt voor het wegvallen van alle remdruk, vooral bij noodsituaties als er hard geremd moet worden en je het dus het meeste nodig hebt.
Wij hebben er nu 2 keer 1 lek getrapt tijdens een extreme remdrukproef.
Dit wordt niet gecontroleerd tijdens apk, maar het is levensgevaarlijk. (verwijderen van onderdelen, dus ook de rubber sok mag niet volgens RDW, behalve bij twijfel en dat is er niet als je de rest van de leiding bekijkt.)
Je kunt op de foto goed zien hoe de rubber sok op de leiding zit en hoe hij overgaat van puntgaaf naar verrot en fataal lek.
Bij een nieuwe/jonge auto is dit geen probleem uiteraard, maar vanaf 6-7 jaar gaan wij dit structureel controleren.
Wees gewaarschuwd.
Bron: http://ift.tt/1Bhfwf0
Normaal zit er op elke klauw een verbindingsbrug.
Bij het hard op de rem trappen (extreme druk) kan de roestvorming de buis doen breken, waardoor je je remdruk verliest. Gebeurt dit op beide klauwen, dan is je kruislings verbonden systeem alle druk kwijt!
De buis ziet er op het eerste gezicht keurig uit. Echter, onder de rubberen beschermingshoes treedt de roestvorming op. Het loont dus de moeite om hier naar te laten kijken!
Originele tekst op het Audiforum:
Citaat:
Dit is de 2e keer dat we dit zien bij een Brembo remklauw zoals die vaak op de S/RS modellen gemonteerd zijn, een leiding van de linker naar de rechterkant van de remklauw (dus 2 per as, meestal voor) die volledig doorrot onder een rubber beschermsok omdat er vocht achter blijft staan, de leiding zelf ziet er dan nog perfect uit naast die sok, geen spoortje twijfel.
Laat deze rubberen hoes door je garage wegsnijden en de leiding controleren, of doe het zelf, of kom bij ons. Dit lek zorgt voor het wegvallen van alle remdruk, vooral bij noodsituaties als er hard geremd moet worden en je het dus het meeste nodig hebt.
Wij hebben er nu 2 keer 1 lek getrapt tijdens een extreme remdrukproef.
Dit wordt niet gecontroleerd tijdens apk, maar het is levensgevaarlijk. (verwijderen van onderdelen, dus ook de rubber sok mag niet volgens RDW, behalve bij twijfel en dat is er niet als je de rest van de leiding bekijkt.)
Je kunt op de foto goed zien hoe de rubber sok op de leiding zit en hoe hij overgaat van puntgaaf naar verrot en fataal lek.
Bij een nieuwe/jonge auto is dit geen probleem uiteraard, maar vanaf 6-7 jaar gaan wij dit structureel controleren.
Wees gewaarschuwd.
Bron: http://ift.tt/1Bhfwf0
Alfa eigenaren met Brembo remklauwen: opgelet! Mogelijk fataal remdrukverlies!
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire