Beste mensen,
Ik heb een aantal weken geleden mijn katalysator vervangen voor een downpipe zonder katalysator. Het geluid werd iets harder, maar over het algemeen was het nog niet veel harder. Toen heb ik ervoor gekozen om mijn einddemper ook te verwijderen (ook omdat deze bijna door zijn levensduur zat). Aangezien de 1.4 met 155pk ook geen middendemper heeft heb ik nu straight pipes.
Nu is het geluid juist weer te hard. Wanneer ik de motorstart (koud) maakt het flink geluid. Wanneer die warm is en terugvalt naar 800 toeren valt het wel mee. Maar wanneer ik vooral gas bij geef is het niet te filmen. Bij het overschakelen komen er soms klappen uit de uitlaat (harder als strijkers :rofl:) en heb je het gevoel dat je aan een rally meedoet. Wanneer je het gas los laat knalt en borrelt het nog wat na. Ik wist dat het 1.4 T-Jet blok knalt en borrelt, maar ik wist niet dat het met straight pipes zo hard werd.
Nu ben ik op zoek naar een uitlaat (einddemper) die harder is als de originele einddemper maar niet dat de mensen denken dat het alweer oud&nieuw is. Daarnaast zit ik eraan te denken om misschien wel een enkele uitlaat links en rechts te nemen. Dan is natuurlijk ook een andere diffuser noodzakelijk. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie mij aan? Er is er toevallig iemand die een 2e hands setje kan aanbieden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
---------- Post Merged at 11:55 ---------- Previous Post was at 11:52 ----------
Oja. Ik zie dat het ook mogelijk is om de originele diffuser te houden en dan maken ze een uitsparing aan de andere kant. Is dat netjes? Ziet dat er precies hetzelfde uit als aan de originele kant?
Ik heb een aantal weken geleden mijn katalysator vervangen voor een downpipe zonder katalysator. Het geluid werd iets harder, maar over het algemeen was het nog niet veel harder. Toen heb ik ervoor gekozen om mijn einddemper ook te verwijderen (ook omdat deze bijna door zijn levensduur zat). Aangezien de 1.4 met 155pk ook geen middendemper heeft heb ik nu straight pipes.
Nu is het geluid juist weer te hard. Wanneer ik de motorstart (koud) maakt het flink geluid. Wanneer die warm is en terugvalt naar 800 toeren valt het wel mee. Maar wanneer ik vooral gas bij geef is het niet te filmen. Bij het overschakelen komen er soms klappen uit de uitlaat (harder als strijkers :rofl:) en heb je het gevoel dat je aan een rally meedoet. Wanneer je het gas los laat knalt en borrelt het nog wat na. Ik wist dat het 1.4 T-Jet blok knalt en borrelt, maar ik wist niet dat het met straight pipes zo hard werd.
Nu ben ik op zoek naar een uitlaat (einddemper) die harder is als de originele einddemper maar niet dat de mensen denken dat het alweer oud&nieuw is. Daarnaast zit ik eraan te denken om misschien wel een enkele uitlaat links en rechts te nemen. Dan is natuurlijk ook een andere diffuser noodzakelijk. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie mij aan? Er is er toevallig iemand die een 2e hands setje kan aanbieden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
---------- Post Merged at 11:55 ---------- Previous Post was at 11:52 ----------
Oja. Ik zie dat het ook mogelijk is om de originele diffuser te houden en dan maken ze een uitsparing aan de andere kant. Is dat netjes? Ziet dat er precies hetzelfde uit als aan de originele kant?
Problemen met uitlaat Alfa Romeo MiTo
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire