mercredi 21 janvier 2015

Alfa reputatie lijkt m'n 159 in te halen

Beste,

Sinds een jaar of 6 rij ik met m'n 159 1.9 Jtdm 8v die ik 2e hands kost (bouwjaar 2006).

Aan rijplezier heb ik nog nooit te klagen gehad, doch moet ik zeggen dat ik de laatste tijd erg op de proef wordt gesteld wat betreft m'n loyaliteit aan Alfa.


  • Reeds 2 x heb ik m'n voorste draagarmen nu moeten laten vervangen, wat ook best een kostelijke aangelegenheid is en wat me zeker abnormaal lijkt op 6 jaren tijd.

  • Het gezoem in m'n versnellingsbak verbetert niet, doch dat laten herstellen kost me weer teveel poen. Tevens wist een mecanicien bij de garage me te vertellen dat hiermee blijven verder rijden geen extra problemen/kosten met zich zou meebrengen.

  • Hierdoor erger ik me tevens ook stillaan aan kleinere zaken zoals het feit dat ik voor elk drempeltje op de weg erg moet vertragen om zo geen schade te rijden; en dat terwjil m'n bella helemaal niet verlaagd is en ik dit probleem nog nooit eerder gehad heb met m'n vorige wagens. De relatief agressieve ingestelde geometrie van de auto zorgt ervoor dat ik erg vaak m'n banden dien te vervangen (ondanks de juiste bandenspanning en premiummerk banden).

  • Bji al het bovenstaande komt nog 'es bij dat de restwaarde van deze auto sneller daalt dan de geloofwaardigheid van onze politiekers en ik de gemaakte kosten nooit zal terugzien. Pffffffff......






Het lijkt er daarom stillaan op dat m'n auto vaker bij de garage staat en dure kosten oploopt dan dat ik er nog met plezier mee rondrij, een oude reputatie die Alfa niet ingekend is.



Ach ja, de keuze is aan mij om het bij m'n bella te houden of haar in te ruilen voor een andere dame, maar desondanks bovenstaande is die keuze toch niet eenvoudig voor me.



Soit, dit moest ik allemaal ff kwijt.



Grtz,





Alfa reputatie lijkt m'n 159 in te halen

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire