Hallo allen,
ik zit met een zeer vreemd probleem met mijn Alfa GT 1.9JTD van 2006.
Onderweg naar mijn werk, gelukkig een paar honderd meter voor aankomst, verloor de motor vrijwel alle vermogen. Met moeite en zeer bokkerig haalde hij nog 2000RPM, toen snel in een parkeervak gezet.
Later op de dag nog eens geprobeerd te starten, maar niet aan de praat te krijgen.
Na veel starten en voorgloeien komt te alfa heel langzaam tot leven, schokkerig en zeer slecht lopend, met een gigantische witte rookwolk uit de uitlaat. Bij het indrukken van het gaspedaal gebeurd er niets, of gaat hij alleen slechter lopen, niet meer toeren maar meer schokkend.
De rookwolk komt NIET van koelvloeistof, ruikt hier niet naar en dit verliest hij ook niet. Meer een slechte verbrandingsgeur. Het is ook geen koelvloeistof rook, maar echt een dikke witte rook.
Wat is er allemaal geprobeerd:
-Brandstof gecontroleerd, tegen beter weten in, want ik had zelf de week ervoor getankt en al een halve tank opgereden. Er rijdt verder niemand in mijn auto.
-Inlaattraject gecontroleerd, geen lekken/kapotte slangen enz. LMM ook nog goed.
-Uitlaattraject gecontroleerd op blokkades van roetfilter o.i.d., ook allemaal in orde
-Krukaspositiesensor vervangen, ook geen verschil
-Turbo gecontroleerd, licht vettige aanslag in de slang maar geen bakken olie. Geen speling op de as, as draait gewoon rond/zit niet vast
-Brandstoftoevoer gecontroleerd
En toen waren mijn ideëen wel een beetje op....
Wie helpt mij naar de volgende stap?
Ik dacht nog aan een lekkende turbo/olie in de cilinders o.i.d, maar dan zou het op toeren komen niet zo dramatisch moeten zijn. Hij komt gewoon niet boven stationair uit. Bij koude motor is er eigenlijk niet te starten, na 10x voorgloeien loopt hij 5 sec, na dit 100000x te herhalen kan hij uiteindelijk stationair blijven lopen, ook vrij rustig maar met dikke witte rook, totdat het gaspedaal aangeraakt wordt. Dan gaat hij weer over op haperen/ruw lopen. Rookontwikkeling ten alle tijden dramatisch.
---------- Post Merged at 22:24 ---------- Previous Post was at 22:22 ----------
Oja, als toevoeging:
bij uitlezen geeft de auto GEEN storingen aan.
Ook nog geprobeerd: Injectoren een voor een loskoppelen omdat er wellicht een constant doorloopt o.i.d., maar bij allevier hetzelfde resultaat, nog ruwer lopen door verlies van een cilinder.
ik zit met een zeer vreemd probleem met mijn Alfa GT 1.9JTD van 2006.
Onderweg naar mijn werk, gelukkig een paar honderd meter voor aankomst, verloor de motor vrijwel alle vermogen. Met moeite en zeer bokkerig haalde hij nog 2000RPM, toen snel in een parkeervak gezet.
Later op de dag nog eens geprobeerd te starten, maar niet aan de praat te krijgen.
Na veel starten en voorgloeien komt te alfa heel langzaam tot leven, schokkerig en zeer slecht lopend, met een gigantische witte rookwolk uit de uitlaat. Bij het indrukken van het gaspedaal gebeurd er niets, of gaat hij alleen slechter lopen, niet meer toeren maar meer schokkend.
De rookwolk komt NIET van koelvloeistof, ruikt hier niet naar en dit verliest hij ook niet. Meer een slechte verbrandingsgeur. Het is ook geen koelvloeistof rook, maar echt een dikke witte rook.
Wat is er allemaal geprobeerd:
-Brandstof gecontroleerd, tegen beter weten in, want ik had zelf de week ervoor getankt en al een halve tank opgereden. Er rijdt verder niemand in mijn auto.
-Inlaattraject gecontroleerd, geen lekken/kapotte slangen enz. LMM ook nog goed.
-Uitlaattraject gecontroleerd op blokkades van roetfilter o.i.d., ook allemaal in orde
-Krukaspositiesensor vervangen, ook geen verschil
-Turbo gecontroleerd, licht vettige aanslag in de slang maar geen bakken olie. Geen speling op de as, as draait gewoon rond/zit niet vast
-Brandstoftoevoer gecontroleerd
En toen waren mijn ideëen wel een beetje op....
Wie helpt mij naar de volgende stap?
Ik dacht nog aan een lekkende turbo/olie in de cilinders o.i.d, maar dan zou het op toeren komen niet zo dramatisch moeten zijn. Hij komt gewoon niet boven stationair uit. Bij koude motor is er eigenlijk niet te starten, na 10x voorgloeien loopt hij 5 sec, na dit 100000x te herhalen kan hij uiteindelijk stationair blijven lopen, ook vrij rustig maar met dikke witte rook, totdat het gaspedaal aangeraakt wordt. Dan gaat hij weer over op haperen/ruw lopen. Rookontwikkeling ten alle tijden dramatisch.
---------- Post Merged at 22:24 ---------- Previous Post was at 22:22 ----------
Oja, als toevoeging:
bij uitlezen geeft de auto GEEN storingen aan.
Ook nog geprobeerd: Injectoren een voor een loskoppelen omdat er wellicht een constant doorloopt o.i.d., maar bij allevier hetzelfde resultaat, nog ruwer lopen door verlies van een cilinder.
Dikke witte rook en moeilijk starten, niet boven 900rpm
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire