vendredi 3 avril 2015

Alfa 159 jtd 1.9 16v kapot

Dag allen,



Een groot probleem met mijn Alfa aangaande de motor.

Tijdens de vakantie bij een inhaalactie de bergop viel mijn vermogen van mijn auto plots weg.

Gelukkig de auto naast de weg kunnen zetten.

De auto liep nog wel maar bonkte en er kwam witte rook uit de uitlaat, tevens een ratelend geluid.

Hij is vervolgens weg gebracht naar een Alfa dealer in Zwitserland.

Die vermoede een defect vliegwiel, daar repareren was ongeveer onbetaalbaar....



Vervolgens is de auto naar Nederland getransporteerd.

Mijn garage hier heeft vervolgens de bak er afgehaald en kwam er toen achter dat de turbo olie lekte.

Tevens waren er onderdelen van de turbo los en zit de as van de turbo los.

Het vliegwiel vertoond tevens speling.

Nu is mijn vrees dat het zeer slecht lopen/bonken van de motor en de witte rookpluimen het gevolg zijn van de kapotte turbo.



Mijn vraag is heeft er iemand ervaring met een soortgelijk geval.

Ik vrees dat de onderdelen van de turbo de motor gesloopt heeft.

Is dit altijd het gevolg bij deze motor?



De auto heeft 204000 km gelopen en een massimo squadra chip.

Alvast bedankt voor het mee denken.





Alfa 159 jtd 1.9 16v kapot

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire