dimanche 5 avril 2015

Moter spoeling 147 1.9 JTD 16V (140Pk)

Beste Alfa Vrienden,



een maand je geleden hebben weer trotse eigenaars van een alf 147 (937) 1.9 JTD 16V (140Pk) blijkt een dikke miskoop te zijn

toch voelde de auto niet zo lekker aan en zo nu en graakte de moter niet op bedrijfstemperatuur

ok doen we even de auto binnen voor een nazicht wat een was lijst van onderdelen die vervangen moeten worden ni te doen

distributieriem blijkt in het midden gescheurd te zijn Linker zij voorraam airbag blijkt niet meer aanwezig te zijn werking van de Gloeibougie, en nog een lijst ecu fouten

om de kost een te drukken ga ik dit zelf doen dus tips zijn zeker welkom



wat ik ga vervangen,

Poly V-riem set

Waterpomp + Tandriemen set

Koppelingsset

Thermostaat

Links als Rechts Draagarmen boven, Draagarmen onder, Koppelstangen,spoorstangkoppen

uitlaat rubbers

Gloeibougie's

Oliefilter

Luchtfilter

Brandstoffilter

Motorolie 5w40





nu mijn vraag graag zou ik de moter ook eens spoelen

ik dacht gewoon 2.5L diesel en 1 L moter olie en dit 3 min moter laten draaien en af laten en terug nieuwe diesel en nieuwe olie en dit 3x

maar dit is de eerste keer ik dit ga doen met een moter die turbo heeft en hebben ze mij gezegt dat ik de turbo moet blokeren bij de spoeling

maar hoe doe ik dit het best of hebben jullie een beter idee die niet alteveel geld kost wand de €'s zijn op



alle info is van harte welkom



vriendelijke groeten





Moter spoeling 147 1.9 JTD 16V (140Pk)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire