vendredi 30 janvier 2015

Zoemend geluid bij doortrekken.

Hallo Allemaal,



Aangezien ik zoveel hulp kreeg bij mijn bandentopic wil ik nog wat aan jullie voorleggen.



Het valt me op dat mijn Alfa 159 1.8Mpi bij het doortrekken in vooral de 1e en 2e versnelling een vreemd geluid maakt.



Als ik in zijn 1 optrek krijg ik tussen de 2000 en 4500 toeren een beetje een zingend geluid dat meegaat in volume op het toerental van de motor.

Schakel je dan over dan krijg je het in zijn 2 ook. in zijn 3 heb je het ook wel een beetje en in zijn 4 en 5 totaal niet.



Als ik onder deze toeren blijf en heel rustig doorschakel hoor je eigenlijk niets.



Ik vind het een beetje een vreemd geluid, aangezien ik een 5bak en geen 6 bak heb betwijfel ik dat het de versnellingsbak is.



dacht eerst zelf aan de multiriem ofzo. Auto heeft 140.000 Km gelopen dus dat is nog niet bijzonder veel.



Herkent iemand dit



Dank

Tom





Zoemend geluid bij doortrekken.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire