mardi 28 octobre 2014

Aankooptips Alfa Spider 916 3.0 V6

Hallo allemaal,



Ben sinds kort op zoek naar een Spider 3.0 V6 12v voor erbij.

Heb al even het forum afgestruind voor aankooptips of adviezen maar kan zo snel niets vinden.



Wat zijn dingen waar ik op moet letten? Budget is zo rond de 5k dus ik verwacht ook geen auto in concoursstaat maar heb geen zin om die paar keer dat ik ermee ga rijden problemen te krijgen.



Wat ik wel al gevonden heb waar ik op moet letten is:

Distributieriem (recentelijk) vervangen

Staat van de cabriokap



Heb proefgereden in een leuke 916 3.0 V6, had her en der wat plekjes maar niets wat mij zou storen. Auto reed echt super, motor klonk goed, was erg stabiel op de snelweg, remde en stuurde goed, niets op aan te merken. Enige ENORME nadeel was dat van de laatste 100.000km geen onderhoud bekend was in het boekje. Volgens de verkoper (autobedrijf) wel onderhoud gepleegd en zat een sticker onder de motorkap dat de distributieketting 20.000km geleden was vervangen maar was verder geen bon van.

Heb wel aardig wat ervaring met alfa's maar durf niet blind op mijn gevoel te vertrouwen...en al helemaal niet op gladde praatjes van een verkoper :)



Hoor graag wat tips van jullie!



Gr Niels





Aankooptips Alfa Spider 916 3.0 V6

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire