samedi 29 novembre 2014

JTD 16V geen vermogen bij vol gas

Er is al veel geschreven over vermorgensverlies bij de JTD's. Ik heb in de lage toeren veel trekkracht maar zodra hij hoger in de toeren komt houdt het op. Ook in hogere versnellingen (5 en 6) is erg geen trekkracht. Hij loopt mooi stationair trekt op zonder schokken. Vandaag de turbodruksensor gereinigd. Hij zag er niet erg vervuild uit. Voor het reinigen van de sensor had ik een P0235 storing.







Deze turbodruksensor storing heb ik al eerder gehad en verwijderd maar komt steeds terug. Op mijn lijstje staat nog het reinigen van de EGR klep en het vervangen van de thermostaat (tempartuur blijft te laag). Maar ik betwijfel of dat de boosdoeners zijn als ik de andere topics lees over vermogensverlies. ik lees vaker dat er ook onderin geen trekkracht is bij een vervuilde EGR.



Wat kan ik afleiden uit de waarden op de foto?



Die andere storingen waren er de vorige keer bij het uitlezen niet. Na het verwijderen van de storingen en reinigen van de trubodruksensor geen enkel verschil waargenomen.





JTD 16V geen vermogen bij vol gas

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire