mercredi 28 janvier 2015

Alfa 147 1.9 JTD start niet meer.

Goedenavond Alfaform,



Mijn naam is Ronald Wiskerke en ik ben sinds 1 september 2013 in het bezit van een Alfa 147 1.9 JTD. Ik heb onder tussen al heel wat kilometers gereden, maar sinds afgelopen november start hij niet meer.



Het begon half november toen het buiten kouder begon te worden met moeilijk starten, ik heb toen mijn accu en laad spanning gemeten en die bleken beiden goed. Na een paar dagen wilde de alfa helemaal niet meer starten ondanks dat de startmotor keurig rond gaat. Ik heb toen de gloeibougies vervangen en het relais getest, deze bleken beiden goed maar nog wilde hij niet starten.



Na een paar dagen nog eens geprobeerd met startpilot en hij liep in een keer, ik heb toen bijna een uur rond gereden. Na het uitzetten wilde hij niet meer starten zelfs niet met startpilot.



Na het controleren van de parameter van de brandstofdruk bleek dat hij niet aan de gevraagde druk kwam. Ik heb toen een tweedehands brandstofpomp (hoge druk) gekocht en geïnstalleerd, dit had niet het gewenste resultaat. De Alfa startte toen wel weer op startpilot en liep daarna ook heel mooi stationair. Ik heb er een paar dagen zo rond gereden totdat de brandstof opvoerpomp binnen was. Na het vervangen van deze pomp wilde de Alfa nog steeds niet starten, maar nu ook niet meer op startpilot. Ik heb de oude brandstof opvoerpomp terug gezet in de hoop dat hij dan in ieder geval wel weer wilde starten op startpilot, maar dat doet hij nu ook niet meer.





Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn??


Ik heb de volgende onderdelen vervangen:




Gloeibougies (Nieuw)

BDP sensor (Nieuw)

Brandstof pomp (Tweedehands)

Brandstof opvoerpomp (Tweedehands)

Brandstoffilter (Nieuw)







Alfa 147 1.9 JTD start niet meer.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire