vendredi 27 février 2015

Specifieke aandachtspunten 159 2.0 JTDM 2010

Sinds mijn voorsteldraadje is de zoektocht naar een 159 stations 1.9 diesel met Ti pakket 2008 en later, inmiddels doorgezet naar een 2.0 diesel uit 2010 in Ti-uitvoering. Echter deze ga ik nu bekijken in Duitsland en de auto zelf importeren.



Voor het importeren zijn tips welkom, maar ik denk dat ik dat al wel goed geregeld heb. Echter over de 2.0 dieselmotor en de bak hoor ik alleen maar goede geluiden. Ikzelf heb in NL al een paar proefgereden en de motor loopt ook wat soepeler dan de 1.9. Nou wist ik ondertussen (dankzij het forum) heel veel van de 1.9 en vooral de M32 versnellingsbak (ik had 1500,- standaard voor de revisie in mijn budget) en begrijp ik dat de 2.0 motor een ander bak heeft waar het probleem met de versleten lagers nagenoeg niet speelt. Zijn er nog tips waar op te letten wellicht specifiek voor de 2.0 Diesel uitvoering? Het betreft eentje die in 2010 op kenteken is gezet, wel de 2,0 liter 175PK motor heeft met TI pakket en nog veel extra's, maar het interieur is nog wel gelijk aan het 2008 Ti interieur. Vanaf 2010 is volgens mij het Ti interieur uitgevoerd in half leder / half alcantara en dat heeft deze niet.



Uitdaging is dat de auto geschorst is en dus ik bij de eerste bezichtiging dit weekend geen snelwegmeters kan gaan maken. Wel kan er op een groot terrein gereden worden. Welke het is houd ik nog even geheim ;) Wellicht daarna een 5 dagen kenteken aanvragen voor 75,- zodat ik wat meer km's kan maken.



Alvast bedankt!





Specifieke aandachtspunten 159 2.0 JTDM 2010

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire