samedi 28 février 2015

Welke Alfa zuiniger dan 159 1.9 8V?

Ik rijd nu bijna 3 jaar rond in een Alfa 159 1.9 8V. Extreem tevreden van, betrouwbare, leuke en sinds Squadra Medio ook vlotte auto.

Bovendien valt het verbruik best mee, indien voornamelijk snelwegkilometers. Dan kan je tussen de 5.5 en 6 liter per 100 km blijven, gemiddeld.



Nu verhuis ik aanstaande zomer en zal een stuk verder van mijn werk gaan wonen. Ander werk is momenteel geen optie, daarvoor ben ik te graag bij huidige werkgever.

Ik zal op een 65km van het werk wonen dan. Woon-werkverkeer zal een 130km per dag zijn maximum.



Nu dat wordt wat pijnlijk in de portemonnee... . Althans, daar vrees ik voor.



Weet niet goed op welk onderdeel van dit forum deze vraag te plaatsen, maar welke Alfa (diesel) is zuiniger dan deze 159 1.9 8V?

Ik zou heel graag Alfa blijven rijden.



Ik dacht aan een 147 of 156SW, ook 1.9 jtd maar dan misschien 16V? Zijn deze auto's zoveel zuiniger dan onze 159 (die toch wel wat meer gewicht mee sleurt)?



Alvast bedankt voor jullie input.





Welke Alfa zuiniger dan 159 1.9 8V?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire