mardi 31 mars 2015

Auto lekt olie, garage zegt turbo kapot = 1700,- euro

Ik heb sinds een jaar een Alfa Romeo 159 1750 TBI (125.000km).

Sinds ruim een half jaar is volgend geluid mij opgevallen (kan zijn dat het geluid er vanaf het begin al was), het ietwat snerpende geluid: http://ift.tt/1EwZbFn

Sinds een aantal maanden lekt de auto links onder de motor olie.

Zojuist heeft mijn garage de diagnose gesteld dat de Turbo kapot is op basis van het geluid en veel olie rondom de turbo. Ik heb zelf er ook onder gekeken maar ik kon zelf niet zien waar het precies vandaan kwam, het kwam van boven en overal zat olie zegmaar.



Het kan natuurlijk zijn dat de turbo kapot is en deze vervangen moet worden, maar er zitten wel meer onderdelen daar in de buurt die kunnen lekken..

Omdat het om een bedrag gaat van 1700,- euro graag jullie mening, is dit 99% zeker de turbo?





Auto lekt olie, garage zegt turbo kapot = 1700,- euro

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire