mardi 31 mars 2015

Koppeling AR 156

Liefhebbers,



Na anderhalve week te hebben gereden in mijn AR 156 SW, begin ik het gevoel en idee te krijgen dat ik er toch een nieuwe koppelingsset + alle toebehoren moet gaan aanschaffen en monteren.



Koppeling slipt niet, grijpt goed aan, versnellingsbak voelt prima aan niet te stug niet te los en hij heeft ook geen moeite met terug schakelen en op de motor remmen.



Alleen... Het koppelingspedaal grijpt enorm hoog pas aan en dan heb ik het over enorm hoog. De laatste paar cm's grijpt de koppeling aan.

Nu was ik vanavond bij een maat van me die de beschikking heeft over een brug en toebehoren en die heeft even "gevoeld" en hij zei dat de koppeling wel behoorlijk hoog zat maar dat ie nog wel aangreep. Alleen toen hij bij het pedaal ging kijken zag hij een veertje achter het pedaal dat geknapt was en los hing. (Verklaart overigens misschien het gerammel wat ik de laatste 2 dagen hoorde bij de pedalen.) maar hij zei dat dit niet heel ernstig was.



Nu is mijn vraag, ondanks de hoge km-stand wil ik een compleet nieuwe set er op, met hoofd en hulp cilinder het hele rattenplan! Iemand enig idee wat daarvan de prijzen zijn en welk merk aan te raden is? Montage is niet nodig.



En kan iemand mij misschien vertellen waar dat veertje onder het pedaal voor zorgt? Omdat mn maat zei dat het geen kwaad kon maar ik het me toch af vraag of dit daadwerkelijk geen kwaad kan.



Hopelijk kunnen jullie me helpen!



Alvast bedankt.





Koppeling AR 156

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire