dimanche 29 mars 2015

TS, TB of toch een 3.0?

Hallo allen



Ik ben sinds ik ben besmet met het alfavirus af en toe op zoek naar een GTV voor erbij. Echter heb ik me nooit verdiept in de motoren en hun pro's en contra's. Vanuit mijn periode met de 156 heb ik op fora wel één en ander gelezen over de benzinemotoren bij alfa's. Met name distributie is en blijft een hekel punt. Omdat ik zelf JTD reed niet verder in verdiept.



Maar bij een GTV hoort natuurlijk een benzineblok(-je), maar wat is verstandig? Ik ben vooral benieuwd hoe de onderhoudskosten (motorisch) zich verhouden. Is er bijvoorbeeld een groot verschil tussen een koppelingswissel in een TS, TB of V6 blok?



En, welk blok geeft het meeste plezier? Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een TB, maar is een TS even leuk?



Ik heb ook het 916 forum ontdekt en me aangemeld, maar daar is het even wachten op 'goedkeuring' van de admin.



Bedankt voor de input



Thomas :vlag:





TS, TB of toch een 3.0?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire