dimanche 29 mars 2015

Even voorstellen, 33 SW rijder

Hallo allen



Heb hier enkele jaren terug een account aangemaakt, maar nooit actief gebruikt. Even (opnieuw) voorstellen leek me dan wel zo netjes. Ik ben Thomas, van bouwjaar 1988 en sinds 5 jaar gebeten door het Alfa-Virus, een fantastisch gevoel. Het begon allemaal met een GTV uit 1984 die hier een dorp verderop te koop stond voor - nu gezien - een prijsje. MAAR, ik was toen vooral met motorrijden bezig en besloot jammerlijk, om voor een 2e motor te gaan, en niet voor de GTV...



Snel spijt van die beslissing, maar de GTV was natuurlijk verkocht. Tijdje later een zwarte GTV uit 1983 gekocht, maar dat was véél te hoog gegrepen. Gelukkig niet te veel verlies op gemaakt bij verkoop.



Intussen wel zo slim geweest om een 156SW 1.9JTD te kopen, met facelift interieur. Een hele fijne wagen waar ik 2 jaar van heb kunnen genieten. Echter was het een beetje een bodemloze put en heb ik de auto toen verkocht. Met de 156 een hele mooie reis naar La Bella Sicilia gemaakt, waarbij de Alfa geen krimp heeft gegeven. Dit jaar herhaal ik die reis, maar wordt het in een Subaru Forester (wat al een even eigenwijs merk is Alfa).



Mijn 156, toch ruim 50 000 km van genoten.







Opvolger van de 156, anders, maar leuk.







Laatste rit...







In de tussentijd had ik een 33 SW type 2 gekocht om op te knappen en die staat sinds 1 jaar in de garage. Intussen blijft er niet veel meer over dan een kale koets, want ook deze zeldzaam wordende Alfa is niet gespaard gebleven van de roestduivel.



Zo stond ze erbij na een 300 km lange rit vanuit Almelo naar Asse (België). Het is een 1.3S, en toegegeven, 't is net een grote kart.







Toch mis ik dat Alfa gevoel en aangezien het motorrijden op een laag pitje is komen te staan zou er in feite een tweede Alfa bij kunnen komen. Voorkeur gaat uit naar een GTV TB, maar dat is voor de toekomst.



Saluti



Thomas :ml1:





Even voorstellen, 33 SW rijder

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire